Friday 10 February 2012

Injection Hari Ke-2

Bismillahirrahmanirrahim...

Allahhumma solli 'ala sayidina Muhammad, Wa a'la alihi sayidina Muhammad


[I] Ke Klinik

Jumaat...harini saya ke klinik untuk suntikan HMG150IU(x2). Alhamdulillah, tak perlu menunggu lama, hanya sekitar 15 minit saja. Kebetulan saya bawa kamera...nak tengok Futari Clinic?


Papan tanda Futari Clinic


Bangunan 2 tingkat ini merupakan bangunan lama Futari Clinic yang sering saya kunjungi 2 tahun lalu


Ini pula bangunan 4 tingkat yang baru...saya tak pernah tahu pun yang bangunan ni dah siap. Bila ke klinik buat pertama kalinya pada 4Jan, saya ke bangunan lama, tapi berkunci. Rupa-rupanya dah pindah ke bangunan baru...MashaAllah, hebatnya fasiliti bangunan baru nih...


Dah hari-hari pergi klinik, boleh jadi Model Futari Clinic ni..hihihi

[II] Menonton Fattabiouni

Pasti semua orang mengenali program di TV Alhijrah ni, Fattabiouni. Bagus kan? Ia menceritakan tentang sunnah-sunnah Rasulullah S.A.W yang bagi saya, belum ada program tv di negara saya (maksudnya Buatan Malaysia) yang mempunyai pengisian yang begini detail (tapi kalau ada, saya mohon maafla, saya yang terlepas pandang). Malah, ada banyak perlakuan Nabi S.A.W yang sebelum ini saya tak pernah tahu (maklumlah, membaca pun malas..hehehe). Alhamdulillah, ada hamba Allah yang diberi idea dan ilham untuk menerbitkan program yang sarat dengan mesej ini bagi tontonan umum yang mana melalui tv, begitu besar lingkungan penonton yang mendapat manfaat daripadanya..hebat..MashaAllah..





fattabiouni.com

[III] Menonton Tanyalah Ustazah

Seingat saya, sebelum datang ke Jepun, saya tak pernah dengar program bernama Tanyalah Ustazah ni. Yang ada dulu hanya Tanyalah Ustaz. Tapi walau apa pun, saya suka dengan kehadiran program-program bercorak ketuhanan sebegini sebab orang awam boleh bertanya kepada orang alim apa yang terbuku di minda dan dada mereka berkisar topik yang dibawakan pada hari itu.


Ustazah yang bertugas hari ini tenang je menjawab  segala permasalahan berkisar topik "Taat Suami vs Taat Allah"


"Segala Puji bagi Allah, Aku Mohon KeampunanMu Ya Allah"

No comments:

Post a Comment